V rámci projektu Comenius vytvářeli studenti sexty B a část studentů septim příspěvky do internetového magazínu „Legends alive“. Jednalo se především o články o tradicích, legendách, pohádkových bytostech, národních tancích a písních, jídle nebo sportovních a dětských hrách, které jsou typické pro náš region.
V průběhu práce na projektu Comenius vznikl nápad oživit pohádkové postavy, o kterých studenti napsali jednotlivé příspěvky, a dát jim konkrétní podobu. Začali jsme tedy společně pracovat na dílčím projektu, a sice na tvorbě loutkového představení. V hodinách výtvarné výchovy se tak ze studentů sexty B stali „dramaturgové, návrháři, loutkáři, vlásenkáři, kostymérky, herci“ apod. Studenti měli možnost vyzkoušet si všechny profese, které se podílejí na vzniku loutky a loutkového představení.
Prvním krokem bylo vytvoření scénáře a výběr hlavních postav. Poté bylo nutné sjednotit naše představy o vzhledu jednotlivých pohádkových bytostí. Studenti vytvořili velké množství kresebných návrhů, jak by která loutka měla vypadat. Hlavní a nejdéle trvající etapou naší práce byla tvorba samotných loutek. Z hromady novinového papíru, kašírovací hmoty a drátků jsme postupně začali tvarovat jednotlivé části loutky. Z původně beztvaré hmoty se najednou vynořily vodníkovy ruce, tvář čarodějnice a pana krále či tělo obrovského, zlého draka. Poslední nelehkou zkouškou, která na studenty čekala, bylo nastudování textů hry v češtině a angličtině a sladění práce herce s loutkou.
Představení odehráli naši studenti dvakrát. Poprvé v češtině pro klienty Domova pro seniory Slunečnice v Ostravě-Porubě a podruhé v angličtině pro rodiče, katalánské studenty a pedagogy partnerské školy a studenty a pedagogy Gymnázia Olgy Havlové.
Práce to byla nelehká a poměrně zdlouhavá. Za všechny mohu ale s radostí říci, že velmi úspěšná. Posoudit to můžete sami po zhlédnutí přiložené kratičké prezentace celého průběhu naší práce.
Za tým Comenius Martina Kornasová