gyohavl.cz  en.gyohavl.cz
Gymnázium Olgy Havlové, Ostrava-PorubaFAKULTNÍ ŠKOLA OSTRAVSKÉ UNIVERZITY, PŘIDRUŽENÁ ŠKOLA UNESCO

Lyžařský kurz sekunda A + B

Termín konání akce: 6.3.2016 - 11.3.2016

Letos poprvé jsme lyžařský kurz pro sekundy pořádali na Dolní Moravě. Po dlouhých letech strávených na Bílé to byla velmi příjemná změna. Nově zrekonstruovaný penzion Terezka nám poskytl dobrou stravu a pěkné ubytování ve vybavených apartmánech. Přilehlý lyžařský areál lze označit za menší “alpské středisko”. Moderní vleky a široké sjezdovky sváděly ke všemožným lyžařským hrátkám.

Za kantory lyžáku tady na Dolní Moravě dáváme palec nahoru.

Jak to viděla studentka sekundy A:

V neděli 6. 3. 2016 jsme vyrazili na lyžařský kurz do Jeseníků na Dolní Moravu. Bydleli jsme v chatě Terezce, která byla hned pod sjezdovkou. Ubytování bylo luxusní a pohodlné a všem se moc líbilo. Vybalování proběhlo bez problémů a po skvělé večeři jsme šli na pokoje. Večerka byla ve 22:00 hod., ale většina dětí šla spát stejně později.

V pondělí, druhý den ráno, jsme začali snídaní v 7:30 hod. V 8:30 už jsme byli nachystaní před chatou a připravení na náš první lyžovací den. Profesoři nás rozdělili do pěti skupin. Dvou začátečnických, které vedli profesor Kartous a paní profesorka Vaňková, a tři pokročilé, nad kterými dohlíželi profesoři Mojžíš, Rett a Trojek. Dopoledne jsme se zorientovali ve ski areálu a v 11:30 hod. jsme jeli zpátky do chaty na oběd. Po obědě jsme si odpočinuli a ve 14:00 hod. jsme opět vyrazili na svahy. Odpolední lyžování bylo trochu těžší, protože sjezdovky již nebyly tak upravené jako ráno a trochu hůře se po nich jezdilo. Ale nám to nevadilo a i tak to bylo prima. V 16:00 hod. jsme se zase vrátili na pokoje a v 17:30 hod. jsme večeřeli. Stravování bylo super, protože jsme si všichni mohli vybrat ze tří jídel na oběd i na večeři. Tudíž si i ti nejvybíravější přišli na své a netrpěli hlady. Po večeři jsme měli chvíli čas pro sebe a ve 20:00 hod. nám začal večerní program. Paní profesorka Vaňková a pan profesor Kartous nám vždy vymysleli nějaké aktivity. Byla u toho legrace a všichni se bavili. Kolem 21:00 hod. jsme se vrátili na pokoj a ve 22:00 hod. byla opět večerka.

Takhle to probíhalo každý den. V pátek 11. 3. jsme odjížděli plni dojmů a radosti ze svých pokroků. Během kurzu se naštěstí nepřihodil žádný úraz. Samozřejmě sem tam někdo spadl, někomu se podařilo „sejmout“ dokonce pana profesora a naše jediná snowboardistka spadla při poslední jízdě na černé sjezdovce, trochu se sklouzla po zádech a pomohla tím s rolbováním svahu… Letošní lyžařský kurz se moc povedl - ubytování, strava, sjezdovky, všechno parádní.