V jarních měsících se žáci naší školy zapojili do projektu Akademie programování, který si stanovil za cíl nabídnout žákům možnosti naprogramovat počítačové hry formou programování pomocí jednoduchých objektů a jejich vlastností. V průběhu tří patečních odpolední se po stručném vysvětlení základů pracovního prostředí KODU snažili vytvořit své vlastní řešení tří počítačových her. V každém bloku si žáci mohli zahrát motivační hru s povinnými prvky, které měli ve své hře použít.
Ze samotného hodnocení jednotlivých projektů bylo zřejmé, že se žáci do soutěže zapojili s nadšením a že vložili do svých her nejen své know-how, ale také fantazii. Konečné vyhodnocení bylo velmi těsné a nakonec jsme ocenili následující žáky:
Nižší gymnázium
1. místo - Sotirios Pupakis (kvarta A)
2. místo - Ondřej Hráček (sekunda A)
3. místo - Ondřej Pěchula (prima A)
Speciální cena pro nadšence a aktivního programátora byla udělena Vojtěchu Řezáčovi ze sekundy A.
Vyšší gymnázium
1. místo - Filip Dráber (kvinta A)
2. místo - Martin Lajdolf (kvinta A)
3. místo - Vojtěch Samek (sexta B)
Vítězům i ostatním účastníkům děkuji za jejich práci a přeji mnoho dalších úspěchů na obšírném poli informatiky.
Petr Janík